tolidberenj

قیمت برنج

tolidberenj

قیمت برنج

  • ۰
  • ۰

انگور خارجی



انگور خارجی یا این که «گوس بری» ( ‌Gooseberry ) میوه ای گرد به رنگ‌های‌ سپید مایل به رنگ زرد , سبز , صورتی , قرمز‌رنگ , ارغوانی و گهگاه زیاد تیره تقریباً مشکی رنگ است .
وقتی که نوروفروغ خورشید به صورت بی واسطه روی این میوه بتابد رنگ خویش را بیشتر نمایان مینماید . پوست گوس بری روشن است که به رنج به گوشته ای سپید رنگ که دربردارنده یک سری دانه است چسبیده است . قطر این میوه میان یک تا سه سانتی متر است .
بیشتر اشکال گوس بری مو جود در آمریکا پیوندی , از دو جور کلیدی اروپایی و آمریکایی می‌باشند . قطر گوس بری اروپایی حدود سه سانتی متر است . گونه آمریکایی آن کوچک خیس و گِردتر و رنگ آن وقتی که رسیده می شود دربین صورتی تا قرمز رنگ ارغوانی است .
گوس بری اروپایی مستقر کوه‌های قفقاز و شمال آفریقا است . گوس بری آمریکایی مستقر نواحی شمال شرقی و شمالی – مرکزی آمریکا است . در اروپا از قرن ۱۵ به سپس کشت میگردند . این گیاه درمقابل سوزوسرما فراوان مقاوم است و به خیر در دمای ذیل و آب و هوای سرد پرورش می نماید .
گیاه گوس بری کوچک , برگریز با بوته‌های
‌چوبی است که روی گره‌های ساقه‌ها تیغ دارااست . میوه‌ها در حین ساقه‌ها یا این که به صورت تکی ظواهر میگردند و پرورش میکنند یا این که به صورت مدل ای , در دسته‌های دو تا چهارتایی . معمولاً زمانی که میوه‌ها بیش تر از حد رسیده میگردند از ساقه‌ها به زمین میفتند .
به دلیل اینکه گوس بری میوه ای ترش طعم است معمولاً با شکر پخته می‌گردد و به صورت نو مصرف نمی‌شود . این میوه ترش طعم را می توان با میوه‌های دیگر ادغام کرد و با آن گونه های پای , مربا یا این که ژله صحیح کرد . از گوس بری نرسیده سسی تهیه و تنظیم می شود که تکمیل کننده نیکی برای غذاهایی نظیر غاز یا این که اردک بریان شده‌است .
  • ۹۸/۰۹/۰۹
  • نگین صادقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی