tolidberenj

قیمت برنج

tolidberenj

قیمت برنج

  • ۰
  • ۰

آهن و فسفر از عنصرها فراوان اضطراری برای رویش گیاهان است . آهن در سیستم تنفسی و زنجیره انتقال الکترون و فسفر در سیستم مقاومتی گیاهان نقش مهمی دارا‌هستند . بطوری که فقدان هر کدام از این موادتشکیل دهنده سبب ساز کاهش شدید در پرورش و کارایی گیاهان میگردند . این موادسازنده در خاک های اسیدی بسیار و قابل جذب میباشند .

متاسفانه بخش اعظمی از خاک های کشور‌ایران قلیایی میباشند که‌این باعث عدم دسترسی گیاهان به موادتشکیل دهنده فراوان واجب مثل آهن , فسفر و روی می‌گردد . در فیض با کاهش تلاش گیاهان مخصوصا غلات بر اثر تنش غیرزنده ( نبود عنصرها غذایی اضطراری ) همراه خوا هیم بود .
در خاک های کشور‌ایران نبود عنصرها اضطراری مطرح نیست چون این موادتشکیل دهنده در خاک میباشند و چه بسا به میزان فراوان البته بجهت pH بالای خاک سبب ساز غیر قابل جذب بودن آنها می شود .
برای تصحیح و بهبود خاک های آهکی یا این که قلیایی روش متعددی نیست . یکی‌از این روش های حیاتی و پر کاربرد استعمال از گوگرد و هیومیک اسید هست همچنین باکتری های مال تیوباسیلوس توانایی اکسیداسیون گوگرد دارا‌هستند که‌این فعالیت باعث تغییر‌و تحول pH خاک و اسیدی شدن آن شده که منجر قابل جذب شدن موادتشکیل دهنده آهن , روی و فسفر بوسیله گیاهان و پیشرفت در عملکرد و رویش آن‌ها می شود
.
  • ۹۸/۱۱/۱۵
  • نگین صادقی

نظرات (۱)

خیلی مطلب جالبی بود
سپاس از شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی