tolidberenj

قیمت برنج

tolidberenj

قیمت برنج

  • ۰
  • ۰

برنج ایرانی یکی از بهترین انواع برنج در جهان است. به همین مناسبت علاوه بر حفظ کیفیت برنج ، به منظور افزایش عملکرد (سطح زیر کشت) ، محصولات مختلف برنج مانند تروم ، صدری ، هاشمی و ... در مناطق مختلف کشور کشت می شود.
اولین کشت برنج در کشور در سال 1345 با "برنج فروزکندیا" آغاز شد که سالها به عنوان کشت و کار غالب و مازندران کشت می شد. از ویژگی های اصلی کشاورزی آن می توان به بازدهی بالاتر از محصولات محلی و کیفیت خوب و طعم خوب آن اشاره کرد. این گیاه بیشتر در ناحیه شرقی استان مازندران به ویژه در شهرهای ساری و بهشهر کشت می شد و در سالهای معرفی آن سطح زیر کشت سالانه تا 10 هزار هکتار بوده است. کشاورزان تغییر کردند.
در سال 1346 ، اولین پرورش دهنده دانه خارجی با عملکرد بالا معرفی شد. از ویژگیهای اصلی این کوارتار عملکرد بیشتر و ارتفاع بوته بالاتر از آبیاری بود. یکی از نقاط ضعف آن حساسیت به جریان و کیفیت پایین پخت و پز بود. در طی سالهای پس از معرفی ، سطح زیر کشت استان مازندران به 5000 هکتار در سال رسیده است اما از آن زمان محصولات جدید جایگزین شده است. بزرگترین کشت این باکره در شهر بابل بوده است.
روند تهیه و معرفی محصولات مختلف از همان سالها ادامه داشته است. به طوری که اکنون کشت متفاوت برنج در مناطق مختلف کشور دیده می شود. به دلیل شرایط آب و هوایی مناسب ، تعداد کشت کنندگان برنج در استان های گیلان و مازندران نیز از سایر مناطق کشور بیشتر است.
در این میان ، کشت برنج در کشور مربوط به "Trom Hashmi" و "Ali Kazmi" برنج است که در حال حاضر بیشترین سطح زیر کشت بومی و استاندارد در شمال کشور را به خود اختصاص داده است. مهمترین دلیل گسترش زمینهای قابل کشت ، ظاهر خوب ، بازارپذیری بالا و پخت و پز مناسب آنها است.
علی کاظمی و یوسف هاشمی دو شالیکار گیلانی هستند که سالها پیش به طور آزمایشی این دو محصول را کشف کردند. علی کاظمی از روستای شاکر گوراب بالا از فومن و یوسف هاشمی از روستای چپدارنی خیمم رشت تبریک می گوید.

رقم علی کاظمی:

کشاورز کاظمی بسیار با کیفیت و بسیار خوشمزه است که در شهرهای سومیسمار و فومن در استان گیلان کشت می شود. طول دانه قبل از پخت 2.7 میلی متر و بعد از پخت 11.6 میلی متر است.

برنج هاشمی:

برنج هاشمی از سال 1379 در گیلان و مازندران کشت می شود. دانه های آن بلند و قلم و رنگ آن سفید کرمی است. چنین دانه های برنج پس از پخت کاملاً جدا شده و از کیفیت عالی و مطبوع برنج ایرانی برخوردار هستند.

رقم کوهسار:

کوهسار در اوایل و سرما مقاوم است ، بنابراین در مناطق کوهستانی و سردسیری استان مازندران کشت می شود. با یک دوره رشد 65 روزه از زمان کاشت تا برداشت ، عملکرد متوسط ​​این کشاورز 5 تن در هکتار است.

رقم شیرودی:

در سال 2001 ، شیرودی ختیار در یک پروژه تحقیقاتی تبلیغاتی 4 ماده ای در استان که دارای بیشترین تولید برنج بود ، با سایر کشاورزان مقایسه شد. به دلیل کیفیت خوب پخت و پز و مقاومت آن در برابر آفات و بیماری های عمده ، امسال منطقه بیش از کشاورزان عادی تولید کرد و با نام پیشنهادی شیرودی به کشاورزان معرفی شد.

رقم ساحل:

کشت ساحلی و ارزیابی آن در سال 1998 در قالب پروژه توسعه تحقیق در میان برنج کاران مازندران انجام شد. این کولتیواتور به دلیل سازگاری گسترده با مزارع برنج مازندران و استانهای غنی از برنج از نظر بلوغ زودرس ، ارتفاع کم ، مقاومت خوب در برابر بیماری بلاست و مقاومت نسبی در برابر سایر آفات و بیماری ها برخوردار است. خودکفایی در تولید برنج. یک شخصیت وجود دارد. این اعداد از نظر کیفیت و طعم پخت نیز لازم است.

 

رقم فجر:

در سال 1998 ، فجر کیارات در مزارع برنج مازندران کشت و آزمایش شد. از نظر کیفیت غذا و طعم و مزه ، این غار بسیار نزدیک به کشاورز محلی Trom است.

 

 رقم نعمت:

کشت نمات یکی از محصولات پرمحصول است که تحقیقات در مورد آن از ایستگاه تحقیقاتی برنج آمل در سال 1985 آغاز و پس از چندین آزمایش در سال 1993 به پایان رسید. در سال 1374 به نعمت ختیار تغییر نام داده و در مازندران سطح زیر کشت زیادی دارد.

 

رقم صدری:

پرورش دهنده سودری یکی از بهترین و استانداردترین انواع برنج ایرانی است که در استان گیلان کشت می شود. این برنج دارای رایحه ، طعم و خاصیت پخت بسیار خوبی است. این دانه برنج دارای پروتئین زیادی است. طول برنج دانه خام بیش از 7 میلی متر است که پس از پخت به 13 میلی متر می رسد.

 

رقم شاه پسند:

برنج شاه پسند یکی از محصولات محلی و استاندارد مازندران است. همچنین طولانی ترین بذر در کشاورزی محلی است. طول دانه خام این دانه  8 میلی متر است.

 

انوع رقم برنج بینام:

برنج یکی از قدیمی ترین ارقام برنج ایرانی است که از رشت گیلان ، کاچیصفهان و اشرفیه دهلی تشکیل می شود. این نوع برنج در مازندران نیز کشت می شود. این کولتیواتور از برنج مرغوب و رایحه متوسطی برخوردار است. همچنین ، روغن آن نسبت به انواع sedari و trom کمی شفاف تر است. از ویژگی های آن این است که بعد از پختن نرم و خوش طعم می ماند. به دلیل شکل و فرم دانه های نارس برنج بعد از پخت ، چون طول قزل آلای و دانه های برنج لبه ای ندارد و تقریبا گرد و کوتاه است ، در بازار محبوبیت چندانی ندارد و بیشتر در استانهای شمالی خورده می شود. کشور.

 

برنج حسنی:

انواع برنج های ایرانی و برنج هایی که با استانداردهای محلی پرورش می یابند و بیشتر در مناطق کوهستانی استان گیلان از جمله هشتبر طولیش ، ماسال و آستارا کشت می شوند ، برنج هاسنی است که طول دانه آن 6.5 است. و بعد از پخت 13.9 است. غلات از نظر ابعاد کوچک ، چربی کم و قابل فروش هستند ، اما ماندگاری خوبی پس از پخت و پز دارند.

 

برنج عنبربو:

برنج انباربو یکی از برنج های محلی و استاندارد استان لرستان است که در اصفهان ، فارس و خوزستان نیز کاشته می شود. این نوع برنج از کیفیت و طعم پخت خوبی برخوردار است و همچنین عطر و بویی قوی دارد. طول دانه های برنج قبل از پخت 1.6 و میلی متر بعد از پخت 11.4 میلی متر است. دانه های کشت کننده آمبربو اندکی و همچنین نسبتاً ریخته می شوند. کمی حساس هستند عملکرد متوسط ​​آن 3500 کیلوگرم در هکتار است.

 

برنج قصرالدشتی:

برنج قصرالدشتی یکی از کشاورزان محلی در استان فارس است که به کشاورز کامفیروزی در منطقه کامفارزو معروف است. طول دانه خام 5.9 و عرض دانه 2.2 میلی متر و نسبت طول آن 1.9 است. رایحه دانه متوسط ​​است و عملکرد شلتوک کمی دارد ، یعنی حدود 35500 کیلوگرم در هکتار. دوره رشد این باکره طولانی و 150 روز است.

 

برنج چمپا:

برنج چامپا گند نوعی برنج ایرانی است. طول دانه خام 6.6 میلی متر و عرض آن 2.6 میلی متر و نسبت عرض به عرض دانه خام 2.5 است. طول دانه پخته شده 2.9 میلی متر است.

 

رقم گرده:

برنج کشت شده یک برنج ایرانی با توده محلی آمل است و در برابر سرما مقاوم است. به همین دلیل ، بیشتر در مناطق کوهستانی کشت می شود و مقاومت خوبی در برابر شرایط نامساعد محیطی دارد. با توجه به مناطق زیر کشت ، مزرعه در روستاهای مازندران تحت عناوین مختلف نامگذاری شده است.

 

منابع:https://bit.ly/32wp3BP

 

  • ۹۹/۰۸/۲۰
  • نگین صادقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی