tolidberenj

قیمت برنج

tolidberenj

قیمت برنج

  • ۰
  • ۰

1- روش روند قبلی یا ادامه روند قبلی
در این روش ، با فرض اینکه روند تغییر پارامتر مورد نظر در آینده شبیه روند سالهای گذشته باشد ، رشد متوسط ​​سالهای گذشته برای پیش بینی
از نرخ پارامتر استفاده می شود. مزیت اصلی این روش سهولت استفاده آن است ، اما نباید فراموش کرد که در بسیاری از موارد ،
فقط ذکر روندهای سالهای گذشته می تواند گمراه کننده باشد. زیرا تغییرات تکنولوژیکی ، فرهنگی و ذائقه ای و تغییرات جمعیتی تأثیرگذار است
در روند تغییر پارامتر مورد نظر.
2 - روش سطح مصرف یا سرانه مصرف
در این روش که عمدتا برای پیش بینی تقاضای محصول در سالهای آینده استفاده می شود ، متوسط ​​نرخ رشد سرانه مصرف در سالهای گذشته محاسبه می شود.
تبدیل می شود. پیش بینی تقاضا با در نظر گرفتن متوسط ​​نرخ رشد سرانه و نرخ رشد جمعیت به دست می آید.

که در آن:
جمعیت فعلی
P سرعت رشد جمعیت
n سال محاسبه شده است
مصرف سرانه C در سال پایه
R نرخ رشد مصرف سرانه
X تقاضا
از روش فوق هنگامی استفاده می شود که بتوان در شاخص مصرف سرانه استناد کرد.
3 - روش ضریب مصرف
این روش پیش بینی تقاضا برای کالاهای واسطه ای که برای تولید کالاهای دیگر استفاده می شود مناسب است. به طوری که با تملک
ضریب مصرف کالای مورد مطالعه در بخشهای مصرف کننده کالا و پیش بینی تولید محصولی که از محصول بررسی شده استفاده می کند
تقاضای محصول مورد بررسی را بدست آوردید. روش فوق در مواردی که امکان تعیین ضریب مصرف محصول و همچنین امکان پیش بینی تولید وجود دارد
مناسب است که کالای مصرفی در سالهای آینده در دسترس باشد.
 (فرایند مارکوف) فرایند مارکوف- 4
 در این روش ، با استفاده از یک نظرسنجی ، برای کالاهای جدید یا نوع خاصی از کالاهای موجود که نیاز به مطالعه رفتار مصرف کنندگان محصول ، از جمله افراد یا
گروه های درآمد یا صنایع مصرفی محصولات متوسط ​​هستند. از روش فرایند مارکو می توان استفاده کرد. در این روش ، از طریق پرسشنامه ،
برای بررسی تقاضای کالاهای موردنظر می توان از طریق میدانی یا مصاحبه انجام داد.

5 - روش فرآیند متغیر
 در این روش ، به دلیل تغییر در شرایط اقتصادی و اجتماعی و همچنین تکامل الگوی مصرف ناشی از آنها ، روند تغییرات در مصرف یک محصول خاص
بسته به مورد در رابطه با تغییر در درآمد ملی (درآمد سرانه) یا هر یک از م componentsلفه های آن مانند سرمایه گذاری ملی (دولتی ، خصوصی) مصرف ملی
(دولتی ، خصوصی) و ... یا اعتبار ویژه برنامه و بودجه خانوار. مقادیر پیش بینی شده برای درآمد ملی یا هر یک از پارامترهای فوق
می توان از گزارشات مربوط به برنامه های توسعه بودجه دولت ، بانک مرکزی و سایر سازمان های دولتی و ملی مربوطه به ترتیب تهیه کرد.
در این روش ، رابطه و مقایسه بین روند مصرف کالاهای مورد مطالعه یا روند تغییرات در درآمد ملی یا هر پارامتر دیگر و از طریق یک نسبت ساده و با تجزیه و تحلیل
رابطه رگرسیون در روش تناسب ساده مانند میزان تغییر در مصرف کالاها و روند تغییر در پارامتر انتخاب شده در دوره مورد استفاده قرار می گیرد.
گذشته شناخته شده است ، بنابراین همانطور که روند آینده پارامتر انتخاب شده مشخص است ، روند تغییرات در مصرف محصول در آینده برآورد می شود. از رقم بدست آمده تا همان
از شکل ذکر شده در روش قبلی برای پیش بینی تقاضای آینده محصول استفاده شده است.

بررسی تولید محصول شامل جمع آوری آمار و اطلاعات در مورد محصولات شرکتهایی است که در حال حاضر این محصول را ارائه می دهند و
به طور کلی ، آنها به عنوان رقبا در نظر گرفته می شوند. پس از تعیین مقدار عرضه محصول ، که برابر با تولید به علاوه واردات است ، آمار مربوطه باید باشد
شرکت ها یا جمعیت مصرف کننده محصول باید بررسی و ارائه شود تا میزان عرضه و تقاضای محصول با یکدیگر مقایسه شود تا مشخص شود آیا این محصول وجود دارد
آیا این محصول بازار مصرفی دارد یا خیر؟
در صورت اشباع بازار داخلی برای ارائه محصول ، که نشانگر حضور تعداد زیادی از شرکت های مشابه یا عدم وجود بازار مصرف داخلی است
به صادرات محصول مورد نظر توجه شد ، به همین دلیل مطالعه مطالعات بازار در سطح وسیع تری (جهانی) ضروری است. همچنین در صورت اشباع
بازار جهانی و وجود رقبای بین المللی بیشمار ، تنها راه ممکن برای حضور در این بازار تولید محصولی با کیفیت بسیار بالا و قیمت پایین و انجام فعالیت است.
تبلیغات تجاری و تجاری در مقیاس بسیار وسیعی است.

  • ۹۹/۰۶/۱۱
  • نگین صادقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی