tolidberenj

قیمت برنج

tolidberenj

قیمت برنج

  • ۰
  • ۰

در این مقاله روند تولید ذرت شیرین کنسرو معرفی شده و اطلاعاتی در مورد تولید کنسرو ذرت شیرین به شما ارائه می شود. این اطلاعات هم برای تهیه برنامه توجیهی شما و هم برای معرفی این طرح به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری مفید خواهد بود. با ایران صنعت باشید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 نگاهی به روش تولید کنسرو ذرت شیرین

در صنایع غذایی فرآیند تولید نسبتاً از پیش تعریف شده است و تولید کننده نقش خاصی در انتخاب آن ندارد و بنابراین نقش آن ایجاد شرایطی برای دقت در اجرای صحیح فرایند است.

از طرف دیگر ، اداره نظارت بر مواد غذایی وزارت بهداشت و همچنین مؤسسه استاندارد ، نظارت مستقیم و مداوم را بر واحدهای تولید مواد غذایی اعمال می کنند و کیفیت مواد اولیه و محصولات را همزمان با رعایت دقیق مراحل تولید ، نظارت و کنترل می کنند. . بنابراین ، تولید کننده موظف است فرایند تعریف شده را انجام دهد ، که برای محصول مورد مطالعه موارد زیر است.

 

خوشه بندی

ذرت شیرین نیز به عنوان دانه هایی که به خوشه آن وصل شده از کشاورزان خریداری می شود و به کارخانه منتقل می شود. بنابراین ، تهیه این سبزیجات و تهیه آنها برای کنسرو لازم است. عملیات دانه بندی توسط یک دستگاه ویژه انجام می شود.

شستن دانه ها

پس از برداشت دانه ، از ذرت برای از بین بردن بقایای اشیاء خارجی که از مزرعه باقی مانده اند ، مانند بقایای سموم دفع آفات ، حشرات ، خاک و غیره استفاده می شود که با آب انجام می شود.

پخت اولیه (جوش)

مواد غذایی کنسرو شده غذایی است که به بازار پخته شده عرضه می شود. بنابراین در کارخانه های کنسرو سازی در دو مرحله طبخ می شود. در مرحله اول ذرت در مخازن خلاء از قبل پخته می شود و در مرحله دوم وقتی ذرت درون قوطی ریخته می شود ، پخت و پز کامل می شود. در پخت و پز اولیه ، ذرت در یک تابه زیر خلاء پخته می شود.

پر کردن ذرت در قوطی های فلزی

پس از پخت و پز اولیه ، ذرت با دستگاه های پر کردن درون قوطی های فلزی پر می شود. البته باید گفت که قوطی ها قبل از پر کردن با فشار بخار تمیز می شوند. با تنظیم دستگاه پرکن ، مقدار ذرت پر شده در هر قوطی دقیقاً کنترل می شود.

آب نمک و سایر مواد افزودنی را به ذرت موجود در قوطی اضافه کنید

کنسرو ذرت شیرین یک سبزی کنسرو است که در نمک نگهداری می شود. از طرف دیگر ، برخی مواد افزودنی مانند اسید سیتریک ، بی کربنات سدیم و غیره به عنوان مواد نگهدارنده (ضد قالب ، مواد شیمیایی و میکروبی فساد) به محتویات مواد غذایی کنسرو اضافه می شوند. بنابراین ، این مواد پس از پر کردن قوطی در مرحله اضافه می شوند. لازم به ذکر است که کلیه مواد فوق در داخل قوطی پر شده است.

بسته شدن درب

پس از پر کردن قوطی با سبزیجات و مواد افزودنی آن ، درب قوطی توسط دستگاه درب بسته و بسته می شود.

پخت و پز نهایی

پخت و پز نهایی اکثراً روی ذرت شیرین انجام می شود و این نیز به دلیل دیر پختن ذرت است. رویه این است که قوطی را درون آب داغ قرار داده و روی حرارت غیرمستقیم پخته می شود.

عملیات حرارتی (عقیم سازی)

کلیه غذاهای کنسرو شده باید در دمای و زمان مشخصی پس از کنسرو استریل شوند. این عمل میکروارگانیسم های موجود در غذا را به طور کامل از بین می برد و آن را برای ذخیره طولانی مدت آماده می کند. در مورد مواد غذایی کنسرو ، دمای استر شستشو حدود 90 درجه سانتیگراد و زمان آن حدود 20 دقیقه است.

برچسب قوطی های فلزی

قوطی های فلزی معمولاً به دو روش تولید می شوند. در حالت اول ، مشخصات محصول و سازنده آن مستقیماً روی قوطی چاپ می شود و در حالت دوم ، این اطلاعات بر روی کاغذ چاپ می شود و در پایان تولید ، آن را روی قوطی با چسب می چسبانید. عملیات برچسب چسب توسط دستگاه انجام می شود.

بسته بندی برش

بسته بندی معمول در صنعت کنسرو کوچک شدن است ، در این حالت قوطی ها توسط پلاستیک شفاف در زیر حرارت هوای گرم به 12 قطعه خرد می شوند.

قرنطینه محصول به مدت معین

محصولات غذائی پس از تولید لازم است به مدت معینی در انبار محصول قرنطینه شده و در صورت عدم مشاهده هر گونه آلودگی میکروبی ، راهی بازار مصرف گردند . وجود آلودگی های میکروبی در قوطی ها بصورت باد کردگی قوطی ها ، سوراخ بودن آنها و موارد دیگر قابل مشاهده و کشف است .که زمان قرنطینه حدود دو هفته می باشد .

ارسال محصول آماده فروش به انبار محصول

پس از پایان دوران قرنطینه ، محصول برای فروش به انبار محصول تحویل می شود .

  • ۹۹/۰۵/۳۰
  • نگین صادقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی