tolidberenj

قیمت برنج

tolidberenj

قیمت برنج

۱۳ مطلب در آذر ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


▪️در پباده سازی درخت بونسای مدام سعی در آن است که اثری از آسیب وبرش شاخه به روی تنه بونسای نباشد چون چشم انداز پلیدی به تنه درخت می‌دهد ونشان می‌دهد که‌این درخت ویرایش شده وطبیعی نیست هنرمند بونسای عملکرد می نماید درخت کوتوله ای را طراح بکند که آدرس از دست کار در آن نباشد وتمام تکنیک از نگاه بینده نهفته باشد , برای ساخت و پباده سازی بونسای بونسایکار بدون چاره به هرس وبرش شاخه ها است به دلیل آنکه به کار گیری از تکنیک های بونسای که به دست آوردن شاخه های مطلوب درفرم است نیاز به برش تنه وشاخه های معیوب وبیمار وخارج از فرم وتا وصال به طریق آخرین بونسای است پس برای این که اثر جراحت صورت پلیدی به بونسای ندهد بونسای کارابتدا عملکرد می کندکه محل برش شاخه وتنه در پشت درخت باشد البته گشوده نیز هنرمند بونسای دوست ندارد که اثر جراحت نمایان وزشت باشدزیرا یک بونسای فاخر می بایست در چهار سمت منظره زیبایی داشته باشد , درنتیجه اثر بهبود آسیب ها وهرس شاخه بایستی ارگانیک , صاف وزیبا باشد بونسای کار ها ازمواد ترکیبی اکثری برای بهبود آسیب ها به کار گیری می نمایند که در اکثری مورد ها بعداز بهبود جراحت فیض دلبخواه نتایج نمیشود واثر پلیدی باقی میماند در سبک بونسای چین هنرمند با رویش وهرس درخت بونسای خویش را کردار می نمایند درین سبک شاخه ها که واجب به برش میباشند وزیر ۵میلمتر است از چسپ هرس به کار گیری می نمایند ولی در برش های بزرگتر از فویل آلومینیومی چسپ دار استعمال می نمایند این فویل ها سبب بهبود سرعت بالا برش می شود وسطح صاف وزیبایی بعد از بهبود آسیب دارا‌هستند فویل سبب ساز می شود آسیب مورد حمله قارچ وحشرات نشود وزخم مرطوب واز نوروفروغ آفتاب وباران محافظت شود تا بهبودی بی نقص وصاف نوار فویل آلومینیوم پشت چسپ دارااست در  ایران موجود وگزینه بهتری است از چسپ پیوند هرس که رنگ قرمز دارند وپس از بهبود اثر رنگ تا مدت ها به روی تنه باقی می ماند.
  • نگین صادقی
  • ۰
  • ۰

▪️بهترین زمان برای پباده سازی طبیعت بونسای وسیم کشی زمانی است که شاخه های درخت بونسای که ما می‌خواهیم سیم کشی کنیم آن شاخه هاهنوز برنا و انعطاف پذیر باشند . شاخه های تازه خیر صرفا سهل خیس برای سیم کشی می‌باشند , بلکه سریعتر از شاخه های کلفت وکلفت آسیب های آن بهبود مییابند . به محض این که شاخه به میزان کافی قادر و ازجا پرید بایک سیم کوچک باریک در نزدیکی آن بسته شود , ما میتوانیم با سیم کشی شاخه راشکل وفرم دهیم . اما , هنگام کار بااین شاخه های برنا که فراوان شکنده می‌باشند , زمان نصب سیم کشی فضای سبز بونسای می بایست مراقب باشیم جراحت به شاخه هانرسد . از سمت دیگر شاخه های زیاد دیرین وضخیم مشقت بار ومشکل می باشند جهت فرم دهی وخم کردن برای سیم کشی و خم شدن ممکن است نیاز به تکنیک های دیگر فراگیری بونسای باشند .

▪️سیم کشی بونسای درتمام فصول

به نظر آب وهوای بخشها جغرافیایی , بیشتر اشکال طبیعت بونسای نسبتاً در تمام ارتفاع سال میتوانند سیم کشی شوند , هر چند فضای سبز بونسای در فصل‌زمستان در مناطقی که رتبه حرارت به صورت منظم کمتر از - 10 سکو سانتیگراد است نیاز به حفاظت از یخ زدگی وسرما دارا هستند . در چنین هوای سرد , شکستگی هایی که هنوزترمیم نیافته اند , در معرض سوز‌و‌سرما وآسیب قرار میگیرند و ممکن است سبب ساز ضرر و زیان بیشتر شاخه ها میشوند . از این رو , در شرایطی‌که فضای سبز بونسای خویش را در فصل‌زمستان در مناطقی , که دمای آن برابر ذیل خیس از ° C - 10 رتبه سانتی گراد سیم کشی شدن از درخت در قبال سوزوسرما می بایست نگهداری شوند

 
  • نگین صادقی
  • ۰
  • ۰

👈✍️آبان  : برای پیشگیری بیماریهای قارچی ( لب شتری و غربالی )  سمپاشی با ترکیبات مس بعد از ریزش برگها   به نسبت سه تا پنج در هزار
 
👈✍️اسفند : روغن ولک ( بمیزان۵/۱-۲ لیتر در ۱۰۰ لیتر آب )    با مخلوطی ازحشره کش دورسبان یا  اتیون ( ۱۵۰ سی سی در  ۱۰۰ لیتر آب ) نکته اگر سپردار شپشک ها به روی درخت مشاهده می شود اقدام نمایید
 
👈✍️فروردین : بهنگام تورم جوانه  ترکیبات مس ( ۳ تا ۵ در هزار)   برای پیشگیری بیماری غربالی و لب شتری نکته اگرالودگی سال قبل داشتین اقدام کنید
👈✍️اردیبهشت :  برای پیشگیری سفیدک حقیقی در هلو  بخصوص رقم انجیری و شلیل سموم ترکیبی (  کاپتان یا بنومیل یا توپسین ام   با قارچ کشهای جدید   توپاس و یا انویل)  ( به نسبت ۱۲/۵ سی سی توپاس  و ۵۰گرم بنومیل یا توپسین ام )در ۱۰۰  لیتر آب یا  قارچ کش جدید کولیس ( نیم در هزار ) یا  دومارک ( ۰/۳ در هزار )  یا استروبی ( ۰/۲ در هزار)   توجه : در صورت شیوع شته سبز اضافه نمودن یکی از حشره کشهای  سیستمیک متاسیستکس یا  پریمور  یا  کنفیدور یا  موسپیلان  توصیه میگردد.که بهترینش همون کنفیدور هست استفاده شود بهتر است
 
👈✍️خرداد :  در صورت شیوع سفیدک حقیقی تکرار با قارچ کشهای فوق الذکر توجه :  محلول پاشی با کود مایع  همراه سموم در رنگ و طعم وکیفیت میوه اثر فوق العاده دارد  . یکی از آفات مهم درختان هسته دار شپشک نخودی  ( که در اصطلاح محلی شته خونی میگویند ) میباشد که در اواخر زمستان سمپاشی  روغن ولک ( دو لیتر در صد لیتر آب ) به همراه  یکی از حشره کش های اختصاصی  نفوذی مثل  دورسبان   یا  اتیون  یا  آدمیرال   و تکرار آن بعد از گلدهی فقط سمپاشی با حشره کش های فوق براحتی قابل کنترل است . هنگام شیوع بیماری غربالی و لب شتری که بیشتر در فصول بارانی اتفاق میافتد تکرار سموم ترکیبات مس  یا  کاپتان  ( ۳ در هزار ) توصیه میشود ترکیبات مسی اگر اکسی کلر مس باشد بهتر است 🔻

  • نگین صادقی
  • ۰
  • ۰

▪️محلول پاشی برگی را هنگامی انجام دهید که رطوبت بسیار بالا است و دما نیز زیاد بالا نباشد .

▪️هنگام طلوع خورشید مایع کمتری تبخیر شده و زمان بیشتری خواهد داشت تا به باطن برگ رخنه کند .

▪️دیگر زمان مطلوب برای محلول پاشی تنگ غروب خورشید می‌باشد .
به عبارت دیگر بهترین زمان محلول پاشی از 10 - 7 صبح و یا پس از 5 بعدازظهر میباشد .

▪️در صورتی که در ساعت 7 صبح دمای هوا 25 مرتبه سانتیگراد یا بیشتر باشد از محلول پاشی دوری کنید زیرا قطرات محلول با سرعت بیشتری تبخیر شده و نتیجه خیر نتایج نمیشود .

▪️در صورتی که دمای هوا بسیار گرم و خشک باشد می توانید در ساعتها بین 4 - 2 صبح مبادرت به محلول پاشی نمیائید . در این سا‌عتها سرعت باد باید کمتر یا هم اندازه 8 کیلومتر بر ساعت باشد تا از رانش و ریزش قطره ها جلوگیری شود .

▪️تا جایی که امکان دارااست همه محلول پاشی های برگی بایستی pH در بین 4و 6 داشته باشند .

▪️همه کودهای محلول در آب برای محلول پاشی مطلوب نیستند , درصورتی که قابلیت محلول پاشی داشته باشند روی پاکت متن خواهد شد . بعضا از کود ها بسیار غلیظ تهیه گردیده اند و تنها برای مصرف خاکی توصیه گردیده اند .

▪️کودهایی را برای محلول پاشی گزینش کنید که موادتشکیل دهنده ریزمغذی آنان به صورت کلاته باشند .
  • نگین صادقی
  • ۰
  • ۰

دلایل متعددی درباره‌ی ریزش میوه
قبل از رسیدن موجود هست . بی جهت نگران نشوید , ریزش میوه ممکن است ارگانیک یا این که مرتبط با آفت یا این که محیط باشد . با تماشا و آنالیز ظریف میتوان علت این ریزش را معلوم نمود و با انجام اقدامات مطلوب از ریزش غیرعادی فضای سبز خودداری نمود . ریزش ارگانیک میوه طبیعت در اثر پیدایش بعضی تغییرات در فرایند متعدد رویش به وجود میاید .
میوه فضای سبز سیب , گلابی و به در اوایل فصل‌تابستان غالبا به دفعات کمتر از گیلاس می ریزد . این ریزش فیض عدم توان درخت در تامین مواد غذایی برای خیل‌عظیم میوه ساخته شده روی درخت است . گلدهی خیلی مضاعف و گرده افشانی گسترده موجب ایجاد میوه به تعداد بیش تر از توان درخت در نگهداری فیزیولوژیکی آن می گردد . درخت در کارایی برای ذخیره انرژی , میوه های مازاد را می اندازد . در اصل تنک کردن ارگانیک در فیض رقابت در میان میوه هاست .
کارداران نامساعد محیطی از قبیل سوزوسرما , گرما و تغییرات ناگهانی رطوبت موجب ریزش میوه های نارس میشود . درباره با موقعیت خاک در اثر آب پاشی نامنظم , فقدان موادسازنده غذایی هم موجب ریزش میوه طبیعت می گردد . تشخیص فقدان موادسازنده غذایی در صورت پیدایش نبود یک سری عنصر غذایی اکثر اوقات خلل هست . تجزیه برگی می‌تواند به تشخیص نبود مدل عنصر غذایی یاری کند . گهگاه در اثر باد بردگی علفکش ها ممکن است ریزش میوه فضای سبز به وجود آید .
زیان آفات و بیماری ها روی فضای سبز میوه نشانه ها معلوم ساخت مینمایند که با تماشا علامت ها کار آفات و بیماریها می شود به علل ریزش میوه ها پی برد .

 
  • نگین صادقی
  • ۰
  • ۰

🔸یکی ازبیماریهای شایع خیار گلخانه‌ای در سراسر جهان است، عامل بیماری علاوه بر خیار به دیگر گونه های خانواده کدوییان و همچنین برخی علف های هرز هرز نیز حمله می‌کند.
به دلیل ترشح صمغ زیاد از ساقه گیاهان الوده،بیماری به نام بلایت صمغی ساقه شناخته می شود ،در برخی منابع به نام لکه برگی خیار نیز معرفی شده است.
🔺نشانه بارز این بیماری لکه های آب سوخته بر روی برگ و میوه در اندازه های بزرگ و مشخص است ، در روی برگ لکه ها دارای هاله ای زرد رنگ است که بعد به رنگ ن که نهایتا خشک شده و به رنگ حنایی دیده می شود.این  علایم باعث می شود در نهایت پهنک برگ به حالت رشته رشته از قیمت پایه و دمبرگ آویزان گردد.
🌾در روی ساقه یک ناحیه سفید یا صورتی کم رنگ از قسمت گره ها به سمت بالا و پایین توسعه می یابد. این نواحی الوده در روی نشا ها بیشتر در گره های پایین دیده می شود.
🔹در اثر حمله عامل بیماری در قسمت ساقه شانکر های عمیقی بوجود می آید که گاهی دور تا دور ساقه را به صورت حلقه در بر میگیرد و در نهایت منجر به پژمردگی و مرگ بوته می شود.
👈به دلیل ترشح صمغ زیاد این بیماری به نام بلایت صمغی ساقه معروف است.

  • نگین صادقی
  • ۰
  • ۰

▪️ علل متمایز همچون آفات , بیماری ها و صدمات فیزیکی و هورمونی منجر خروج شیرابه از تنه و شاخه طبیعت میوه هسته دار می گردد که با تشخیص صحیح این علل می توان راهکار کنترلی بهتری جهت جلوگیری از پیدایش آن در پیش گرفت .
1⃣ چنانچه تراوشات شیرابه به صورت چسبنده و بیضی شکل برنگ تیره و به صورت متمرکز باشد به احتمال زیاد درخت به بیماری قارچی سیتوسپورایی یا این که شانکر باکتریایی کثیف شده‌است . در هر دو مورد به خواسته کنترل بیماری , نظافت کردن شیرابه های روی تنه با جسم نوک تیز و پانسمان محل جراحت با ترکیبات مسی نظیر کوپراکسی کلراید یا ترکیب بردو می‌تواند در در اختیار گرفتن بیماری مفید باشد .
2⃣ در‌صورتی‌که تراوشات شیرابه به صورت مارپیچی , به رنگ کهربایی روشن و به صورت پراکنده باشد این ترشح بواسطه یورش آفات چوبخوار و پوستخوار به درخت بوده است . در مواردی فضولات لاروی در شیرابه قابل بازدید است . گاهی وقت ها پوست خواران در شیرابه بیرون شده خفه شده و از بین می فرآیند البته درهرصورت درخت به جهت خروج صمغ ضعیف میشود . بهترین روش جهت کاهش ضرروزیان و پیشگیری از پیدایش آن تقویت فضای سبز می باشد .
3⃣ در‌صورتی‌که تراوشات شیرابه به رنگ روشن و واضح باشد در اکثر وقت ها مورد ها در اثر کارداران فیزیکی مانند سوز‌و‌سرما , زیان ادوات باغبانی و شخم زنی , ضربات باد به شاخه و . . . پیش آمده است . این صمغ ادله پاتوژنیک ندارند و ضرروزیان در توان یک ضایعه پوستی باقی می ماند .
▪️ تراوش صمغ بیشتر یک روش تدافعی بوده و از ورود پاتوژن های بیماری زا بداخل بافت های گیاهی ممانعت می کند .
  • نگین صادقی
  • ۰
  • ۰

عامل بیماری : Gibberella fujikuroi

علایم بیماری : علایم بیماری معمولا با دراز و رشته رشته شدن نشا یا این که بوته ها در مزرعه نمایان می گردند . گیاه چه های آلوده و کثیف غالبا تعدادی سانتی متر طویل خیس از گیاه کوچک های تندرست شده , به رنگ سبز روشن یا این که زرد رنگ در می‌آیند .

این زردی از انتهای بوته آغاز می شود . جمعی از گیاه کوچک ها در خزانه و چند بعداز انتقال به مزرعه از دربین می میرند . جمعی از نشا ءهای آلوده و کثیف ممکن است علایم فوق را نداشته باشند , چه بسا ممکن است کوتاه هر از نشاءهای سلامت باشند . این تفاوت به نژاد استدلال بیماری , حرارت و رطوبت محیط وابسته است .

نشاءهای در ظاهر سلامت هنگامی به مزرعه منتقل می گردند تدریجا به رنگ سبز روشن در می آمده , سریعا رویش کرده , نخ نما و دراز می گردند . بوته های آلوده و کثیف در مواقع بارندگی خفیف و تابیدن نوروروشنایی خورشید به سادگی از بوته های سلامت مختلفی و قابل تشخیص می‌باشند . تعداد پنجه در بوته های آلوده و کثیف کم و برگهای آن بعداز دیگری از تحت به رنگ قهوه ای در می آمده , لوله ای میگردند و می میرند .

گهگاه بوته های کثیف تا سطح بلوغ بقاء خویش را محافظت کرده , البته تعدادی خوشه کوچک و تو خالی و یا این که دربردارنده بذر چروکیده ساخت می نمایند . در مزراع با آب بسیار محل طوقه سیاه شده البته در مزراع با آب کم علاوه بر سیاه شدگی محل طوقه قارچ به صورت قشر متراکم سپید رنگ یا این که ارغوانی به چشم می خورد که میسلیوم های قارچ هست و تعداد متعددی کنیدی نیز روی ان تشکیل می گردند . به طور معمول از محل بند نخستین ساقه , ریشه های نابجا تولید می‌شوند .


 
  • نگین صادقی
  • ۰
  • ۰

1⃣ آب پاشی غیر مناسب یا این که کم آب پاشی تحمیلی :
از انجائیکه آب پاشی از مهم‌ترین فاکتورهای موفقیت در استقرار باغ ها تازه است , با این حال به جهت رعایت نکردن بعضا نکات با وجود آب پاشی نهال کم آب می شود . از مواقعی که در آب پاشی باغ ها نو احداث می بایست اعتنا نمود زمان آب پاشی نهال در صبحهای زود یا این که به عصرها موکول شود . البته به چشم می‌خورد آب پاشی در میانه روز و در نقط ی اوج گرما که نهال با پژمردگی موقت روبه رو هست آب پاشی انجام می‌گیرد نکته مهمی که باید دقت شود اینست که تاحد قابلیت و امکان از آب پاشی درین زمانها پرهیز شود یا این که آبی رنگ که برای هرنهال به کار گیری می شود باید حجم متعددی را دربرگیرنده شود , چون به حیث می‌رسد یکی دست اندرکاران خشکیدگی نهال اندازه خشک آب پاشی در حین غیرمناسب هست که در‌این موقعیت منجر سوختگی نهال به جهت گرمای آزاد شده می شود . بازدید شده‌است در زمین ها با بافت شنی در شرایطی‌که آب مورد استعمال برای نهال نزدیک به 15 لیتر و کمتر و زمان آب پاشی در حدود میانه روز و فارغ از مالچ پاشی میدان صورت گیرد به احتمال بالا نهالهای فوق در پهنا یکسری روز اثر ها خشکیدگی را نشان میدهند بدین ترتیب سفارش می شود آب پاشی نهالها در صبح و عصرها انجام یافته و به هیچ وجه میزان آب مصرفی از30 لیتر کاهش نیابد .

2⃣ نهالهای غیر استاندارد
اگر‌چه تا حد قابلیت و امکان عملکرد میشود از نهال استاندارد در احداث باغ ها استعمال شود با این حال بازدید شده در بعضی موردها نهالهایی مصرف شده که از ریشه دهی نیکی برخوردار نبوده یا این که ریشه صدمه چشم است و به جهت این‌که در احداث باغ ها پس از کشت نهال آب پاشی صورت نمی گیرد در موقعیت تنش های کوتاه بازه احتمال خشکیدگی نهال بالا هست .
  • نگین صادقی
  • ۰
  • ۰

انگور خارجی



انگور خارجی یا این که «گوس بری» ( ‌Gooseberry ) میوه ای گرد به رنگ‌های‌ سپید مایل به رنگ زرد , سبز , صورتی , قرمز‌رنگ , ارغوانی و گهگاه زیاد تیره تقریباً مشکی رنگ است .
وقتی که نوروفروغ خورشید به صورت بی واسطه روی این میوه بتابد رنگ خویش را بیشتر نمایان مینماید . پوست گوس بری روشن است که به رنج به گوشته ای سپید رنگ که دربردارنده یک سری دانه است چسبیده است . قطر این میوه میان یک تا سه سانتی متر است .
بیشتر اشکال گوس بری مو جود در آمریکا پیوندی , از دو جور کلیدی اروپایی و آمریکایی می‌باشند . قطر گوس بری اروپایی حدود سه سانتی متر است . گونه آمریکایی آن کوچک خیس و گِردتر و رنگ آن وقتی که رسیده می شود دربین صورتی تا قرمز رنگ ارغوانی است .
گوس بری اروپایی مستقر کوه‌های قفقاز و شمال آفریقا است . گوس بری آمریکایی مستقر نواحی شمال شرقی و شمالی – مرکزی آمریکا است . در اروپا از قرن ۱۵ به سپس کشت میگردند . این گیاه درمقابل سوزوسرما فراوان مقاوم است و به خیر در دمای ذیل و آب و هوای سرد پرورش می نماید .
گیاه گوس بری کوچک , برگریز با بوته‌های
‌چوبی است که روی گره‌های ساقه‌ها تیغ دارااست . میوه‌ها در حین ساقه‌ها یا این که به صورت تکی ظواهر میگردند و پرورش میکنند یا این که به صورت مدل ای , در دسته‌های دو تا چهارتایی . معمولاً زمانی که میوه‌ها بیش تر از حد رسیده میگردند از ساقه‌ها به زمین میفتند .
به دلیل اینکه گوس بری میوه ای ترش طعم است معمولاً با شکر پخته می‌گردد و به صورت نو مصرف نمی‌شود . این میوه ترش طعم را می توان با میوه‌های دیگر ادغام کرد و با آن گونه های پای , مربا یا این که ژله صحیح کرد . از گوس بری نرسیده سسی تهیه و تنظیم می شود که تکمیل کننده نیکی برای غذاهایی نظیر غاز یا این که اردک بریان شده‌است .
  • نگین صادقی