tolidberenj

قیمت برنج

tolidberenj

قیمت برنج

  • ۰
  • ۰

عامل بیماری : Gibberella fujikuroi

علایم بیماری : علایم بیماری معمولا با دراز و رشته رشته شدن نشا یا این که بوته ها در مزرعه نمایان می گردند . گیاه چه های آلوده و کثیف غالبا تعدادی سانتی متر طویل خیس از گیاه کوچک های تندرست شده , به رنگ سبز روشن یا این که زرد رنگ در می‌آیند .

این زردی از انتهای بوته آغاز می شود . جمعی از گیاه کوچک ها در خزانه و چند بعداز انتقال به مزرعه از دربین می میرند . جمعی از نشا ءهای آلوده و کثیف ممکن است علایم فوق را نداشته باشند , چه بسا ممکن است کوتاه هر از نشاءهای سلامت باشند . این تفاوت به نژاد استدلال بیماری , حرارت و رطوبت محیط وابسته است .

نشاءهای در ظاهر سلامت هنگامی به مزرعه منتقل می گردند تدریجا به رنگ سبز روشن در می آمده , سریعا رویش کرده , نخ نما و دراز می گردند . بوته های آلوده و کثیف در مواقع بارندگی خفیف و تابیدن نوروروشنایی خورشید به سادگی از بوته های سلامت مختلفی و قابل تشخیص می‌باشند . تعداد پنجه در بوته های آلوده و کثیف کم و برگهای آن بعداز دیگری از تحت به رنگ قهوه ای در می آمده , لوله ای میگردند و می میرند .

گهگاه بوته های کثیف تا سطح بلوغ بقاء خویش را محافظت کرده , البته تعدادی خوشه کوچک و تو خالی و یا این که دربردارنده بذر چروکیده ساخت می نمایند . در مزراع با آب بسیار محل طوقه سیاه شده البته در مزراع با آب کم علاوه بر سیاه شدگی محل طوقه قارچ به صورت قشر متراکم سپید رنگ یا این که ارغوانی به چشم می خورد که میسلیوم های قارچ هست و تعداد متعددی کنیدی نیز روی ان تشکیل می گردند . به طور معمول از محل بند نخستین ساقه , ریشه های نابجا تولید می‌شوند .


 
  • ۹۸/۰۹/۱۳
  • نگین صادقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی